AKTOR a semnat un contract pentru un proiect feroviar de 573 milioane EUR (fără TVA) în România, în calitate de lider (60%) al unui consorțiu cu ALSTOM (20%) și ARCADA (20%).

Aktor este una dintre cele mai mari companii de construcții din Grecia, membră a Grupului Ellaktor.

Contractul a fost semnat marți, 22 septembrie, la București, între directorul general al Companiei Naționale de Căi Ferate din România (CFR) dl. Ioan Pintea și directorul general al AKTOR dl Alexandros Exarchou, într-o ceremonie la care a participat Prim-Ministrul României, domnul Ludovic Orban, Ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, domnul Lucian Bode, directorul regional AKTOR, domnul Paris Kallitsantsis și reprezentanți ai consorțiului.

Ce tronson feroviar se reabilitează

Proiectul vizează reabilitarea și modernizarea secțiunii „Apata – Cata” a liniei de cale ferată „Brașov – Simeria”, care face parte din Coridorul European de Transport Rin – Dunăre.

Proiectul prevede executarea unei game largi de lucrări feroviare pentru modernizarea liniei deja electrificate la nivel de infrastructură și suprastructură, incluzând noi lucrări de construcție (poduri feroviare, tuneluri și canalizare). În plus, include lucrări pentru reabilitarea liniei existente, reconstrucția a trei stații, modernizarea intersecțiilor locale, electrificare, precum și modernizarea sistemelor de semnalizare și comunicații.

Vor fi construite două tuneluri duble, cu o lungime totală de 24 km

Cea mai importantă parte a proiectului este construirea a două tuneluri duble, cu o lungime totală de 24 km, care vor fi construite folosind patru utilaje de forat tuneluri (EPB-TBM), cu un diametru de excavare de 9,80 m.

Viteză maximă de 120 km / h și 160 km / h

Finalizarea lucrărilor într-o perioadă de 48 de luni, conform orarului contractual, va permite trenurilor de marfă și de călători să funcționeze la o viteză maximă de 120 km / h și respectiv 160 km / h, în conformitate cu cele mai noi norme europene, în timp ce lungimea totală a secțiunii feroviare va fi redusă de la 44 km, in prezent, la 28,2 km.

Este de notat faptul că aceasta este a treia secțiune a liniei de cale ferată „Brașov – Sighișoara” pe care o întreprinde filiala Grupului ELLAKTOR, întrucât în iunie 2019, AKTOR a câștigat, de asemenea, contractul pentru modernizarea celor două secțiuni adiacente ale „Brașov – Apața” și „Cața – Sighișoara”, cu un buget total de 627 milioane EUR (fără TVA).


Echipa Ziarul Pozitiv nu a solicitat și nu beneficiază de finanțare din fonduri guvernamentale. Publicitatea este limitată și prezentată într-un mod neinvaziv. De asemenea, Ziarul Pozitiv nu acceptă fonduri de la partide politice și nu promovează industrii precum jocurile de noroc, pariurile, alcoolul și tutunul. Așadar, prin utilizarea serviciilor oferite de Ziarul Pozitiv, sprijini activitățile societății civile și contribui la promovarea inițiativelor care aduc binele și prosperitatea. Descoperă serviciile noastre!