Cererea pe piața imobiliară a crescut cu 15% în luna august față de ianuarie, după scăderea abruptă de aproape 70% la finalul lunii martie, în contextul epidemiei.
După un început de an promițător, cu o creștere accelerată în primul trimestru de 11% la nivel de dinamică a cererilor față de aceeași perioadă a anului precedent, incertitudinea din piață, precum și restricțiile impuse de autorități au determinat ca al doilea trimestru să fie marcat de scăderea numărului de cereri de tranzacționare cu până la 70%.
Piața imobiliară și-a reluat trendul pozitiv
Începând cu finalul lunii mai, piața imobiliară și-a reluat trendul pozitiv, cu revenirea nivelului de cereri la unul similar cu cel al lunii martie.
”Din iunie am înregistrat o revenire a dinamicii cererilor la un nivel ușor peste al lunii februarie, iar în iulie, cu toată perioada de concedii specifice sezonului estival, a continuat trendul de creștere, nivelul de activitate atingându-l pe cel de dinaintea instaurării pandemiei” a declarat Cătălin Priscorniță, CEO Blitz România. Vânzările noastre din primele opt luni ale acestui an au depășit valoarea de 1.5 milioane de euro, față de 1.4 milioane de euro în perioada similară a anului precedent.”
Prețurile apartamentelor au revenit pe creștere începând din luna iulie. La finalul lunii august, Cluj-Napoca se află în continuare pe primul loc, cu o medie a prețurilor peste media națională (1.811 euro/mp), fiind urmat de București (1.357 euro/mp), Timișoara (1.293 euro/mp), Constanța (1.234 euro/mp) și Brașov (1.197 euro/mp).
Reprezentanții Blitz estimează o evoluție pozitivă până la finalul anului, cu o creștere stabilă a pieței în următoarele luni față de anul trecut.
“Piața e caracterizată de o revenire la un ritm normal de activitate după lunile de scădere, și apoi de stagnare, iar anul acesta este unul atipic. Experiența noastră în domeniu ne arată că în principalele centre economice ale țării există în continuare o creștere robustă, în corelație cu tendințele generale economice, și ne așteptăm la un final de an bun. Ne propunem să recuperăm scăderile din cel de-al doilea trimestru și să încheiem anul cu o cifră de afaceri de 3 milioane de euro, față de 2.3 milioane de euro în 2019, ceea ce reprezintă o creștere de peste 30%, ”a estimat Cătălin Priscorniță, CEO Blitz România.
Blitz aniversează 10 ani de existent
Compania Blitz aniversează anul acesta 10 ani de existență, o perioada în care a evoluat și s-a dezvoltat continuu, prin extinderea gamei de servicii integrate, cât și prin deschiderea de noi birouri. În următoarea perioadă, compania are în vedere un model diversificat de dezvoltare și țintește cu prioritate principalele centre economice ale țării.
Blitz este o companie antreprenorială în imobiliare din Cluj-Napoca, prezentă pe piață de 10 ani, fiind înființată de Cătălin Priscorniță, cu o largă experiență în imobiliare.
Compania a crescut an de an, fiind în prezent cea mai mare din Cluj-Napoca și din Transilvania, având în 2019 peste 2.3 milioane de euro cifră de afaceri, și peste 120 de angajați și colaboratori, care au realizat peste 1200 de tranzacții totalizând mai mult de 50 milioane euro. Blitz este în același timp membru fondator al Comunității Elitelor în Imobiliare din România (CEIR), și un reper de bune practici în industria imobiliarelor.
Blitz intenționează să acopere principalele centre economice din România în următorii 3 ani, printr-un model propriu de extindere.