Cele două luni de izolare și situația fragilă în care ne aflăm, în contextul pericolului de infectare cu noul virus COVID-19, a afectat și va continua să modifice comportamentul de consum al românilor. Astfel, ei sunt înclinați să aleagă activități în aer liber și să-și petreacă vacanțele în țară, conform studiului Comportamentele de consum Post-COVID, realizat de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox, împreună cu MKOR Consulting.

Comportamentele de consum post-COVID: românii preferă activitățile în aer liber și pe cele sportive

În contextul ridicării graduale a restricțiilor, principalele activități pe care românii vor să le facă mai des sunt plimbările în parc (32%), petrecerea vacanțelor în România (26%) și activitățile sportive din aer liber (25%), urmate de participarea la evenimente culturale (17%), antrenamente la sala de fitness (15%) și mersul la locurile de joacă pentru copii (14%).

activitati POST Covid-19 Prefered-activities-post-COVID-CWE-MKOR

Pe de altă parte, mai puțin dorite sunt activitățile precum ieșitul la masă la mall (53%), călătoriile în afara țării (45%) sau mersul la cinema (45%).

activitati evitate covid

Schimbare de perspectivă a consumatorilor: mall-urile sunt înlocuite de shoppingul online

Cu toate că românii sunt consumatori înrăiți ai centrelor comerciale (30% dintre respondenți obișnuiau să ia masa la mall cel puțin o dată pe săptămână și 18% își cumpărau haine la fel de des), comportamentul lor se va schimba cel puțin pe termen scurt, având în vedere că tendința este de evitare a spațiilor aglomerate, dar și constrângerile financiare.

În plus, timpul petrecut în izolare acasă a determinat o creștere a familiarității consumatorilor cu mediul online de cumpărare, iar magazinele din această ramură doresc să-și păstreze atât clientela, cât și cota de piață.

Cumpărăturile de electronice, electrocasnice și obiecte de casă și grădină sunt mai întâlnite și au o poziție sigură în piață, dat fiind faptul că oamenii își doresc să-și upgradeze dispozitivele existente și să fie în pas cu noutățile, dar și pentru a avea o diversitate de opțiuni a timpului petrecut în casă în caz că restricțiile se prelungesc.

“După trei luni de restricții în care subiectul principal de discuție a publicului a fost evoluția pandemiei de COVID-19 și măsurile de limitare a transmiterii virusului, retincența către magazinele fizice este normală, deoarece presupune contact direct cu străini din afara cercului restrâns.Totodată, pe măsură ce oamenii se vor adapta la noua normalitate și situația medicală va fi mai bine gestionată, suntem convinși că instinctele de socializare și de experimentare vor fi acaparatoare, iar oamenii vor reveni la vechile obiceiuri. Este normal să luăm în considerare ca numărul de vizitatori ai mallurilor să scadă, dar ne așteptăm ca în schimb să crească numărul de produse și cheltuiala medie a unei vizite. Deși multe cumpărături din această perioada au fost făcute online, suntem încrezători că oamenii se vor bucura de momentul deschiderea mall-urilor pentru experiența de cumpărare și pentru activitățile de socializare pe care centrele comerciale le oferă, lucruri care cu greu pot fi găsite în ecranul unui dispozitiv, oricât de mare ar fi acest”, a afirmat Bogdan Marcu, Partener Agenție de Retail, Cushman & Wakefield Echinox.