E.ON România împreună cu DRUID, companie specializată în tehnologie conversaţională, anunţă lansarea chatbotului Ioana, soluţie care să ofere mai multe opțiuni de interacțiune digitală cu clienţii, cum ar fi contractarea online a diferitelor tipuri de servicii oferite de E.ON, comunicarea și preluarea informațiilor pentru a obține rapoarte personalizate, generarea de alerte referitoare la serviciile companiei. Proiectul, care a fost implementat de Inform Lykos, a urmărit și simplificarea accesului la informații existente în diverse platforme interne, astfel încât contractarea serviciilor să fie posibilă fără deplasarea fizică la magazinele E.ON pentru activarea contractelor.
IOANA este găzduită în portalul E.ON, la adresa https://www.eon.ro/myline/login, comunicând permanent cu platformele interne – aplicația E.ON Myline, aplicația de relații cu clienții MS Dynamics 365 și cu aplicația internă de document management. Astfel, IOANA poate accesa toate informațiile și istoricul clienților și completează direct în sistemele interne datele despre clienţii nou contractaţi.
Pentru clienții existenți, IOANA oferă multiple opțiuni: contractare de servicii și produse noi, administrare de cont. Pentru contractarea unui serviciu nou, cum ar fi un contract nou de gaze și/sau electricitate într-o locație nouă față de cea existentă, IOANA cere doar confirmarea că datele de identificare pe care le știe sunt cele reale, apoi oferă variantele de servicii.
Pentru clienții noi, IOANA oferă informații despre serviciile E.ON. După alegerea serviciului dorit, IOANA ghidează utilizatorul prin toti pașii necesari unei înrolări complet digitalizate: solicită o poză cu buletinul, ultima factură de utilități și contractul de proprietate, completează automat informațiile de pe buletin și factura de utilități și cere confirmarea utilizatorului că informațiile preluate sunt corecte. Integrarea între IOANA și aplicația de document management permite salvarea tuturor informațiilor despre client într-un dosar virtual al clientului, unul dintre beneficiile majore ale soluției.
“E.ON oferă o experiență complet digitală, modernă, atât în relația cu clienții existenți, cât și cu cei noi. Contractarea serviciilor se va face mult mai simplu și rapid, în câteva minute, fără a mai fi necesară deplasarea fizică la un Centru de Relații cu Clienții pentru activarea contractelor. IOANA va fi din ce în ce mai pregătită să răspundă și altor tipuri de solicitări, 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână”, declară Ioan Șandru, Digital & IT Director for Customer Solutions, E.ON.
“Mă bucur că am reușit să extindem o colaborare tradițională de peste 15 ani, cu o soluție de digitalizare a unui proces important pentru E.ON. Sunt convins că experiența modernă, conversațională, va avea un impact pozitiv nu doar pentru contractarea serviciilor E.ON, dar și pentru productivitatea angajaților din back-office”, susține Manolis Kontos, Managing Director, Inform Lykos.
La rândul său, Liviu Drăgan, CEO DRUID afirmă: “Nivelul de expertiză şi profesionalism arătat de Inform Lykos în proiectul E.ON, un proiect provocator din punct de vedere tehnologic, mă face să privesc cu optimism extinderea colaborării noastre în proiecte de digitalizare conversaţională şi spre alte pieţe, cum ar fi Grecia sau Austria. Beneficiile pe care le aduce o astfel de soluţie sunt uriaşe”.
Proiectul, orchestrat şi implementat de Inform Lykos, a presupus analiza proceselor E.ON în relația cu clienții, implementarea și configurarea infrastructurii cloud, configurarea şi implementarea tehnologiei conversaţionale DRUID, integrarea cu LiveChat pentru rutare spre operatori umani dacă întrebările nu pot fi răspunse automat, instruirea agenţilor echipelor E.ON, implementarea soluţiei de arhivare a documentelor, integrarea cu sistemele interne E.ON, dar şi dezvoltarea şi rularea testelor funcţionale, de performanţă şi de stres.
Despre E.ON România
Grupul german E.ON este unul dintre liderii pieţei de energie, având în România o prezenţă consolidată de-a lungul a 15 ani. Companiile-fanion ale grupului sunt Delgaz Grid şi E.ON Energie România, acestea desfăşurând activităţi de distribuţie, respectiv de furnizare a energiei şi a soluţiilor energetice pentru circa 3,1 milioane de clienţi. De la intrarea pe piaţa din România grupul E.ON a investit circa 1,7 miliarde de euro, în principal în modernizarea reţelelor. Totodată, valoarea contribuţiilor virate la bugetul de stat şi bugetele locale se ridică la 2,3 miliarde de euro.
Despre DRUID
DRUID (www.druidai.com) este o companie de tehnologie conversaţională AI care dezvoltă asistenţi virtuali inteligenţi pentru organizaţii de tip Enterprise. Prin integrarea cu roboţi UiPath, DRUID permite automatizarea unor procese complexe în care sistemele informatice schimbă informaţii cu utilizatori umani într-un limbaj natural, prin orice canal digital de comunicare. În mai puţin de 2 ani de la lansare, Druid are deja în România peste 50 de clienţi Enterprise în timp ce pe pieţele internaţionale, compania a semnat contracte cu Saint-Gobain în UK, Griffith University în Australia sau Texas Children Hospital în US.
Despre INFORM
INFORM (LYK. ATH) este o companie fondată în 1897, listată la Bursa de Valori din Atena din 1994, care oferă produse și servicii pentru managementul securizat al documentelor și informațiilor şi inovează în transformarea digitală a companiilor pentru furnizare de soluţii specializate. Cu 520 de angajații în Grecia, România şi Albania, compania are o poziție de lider pe piețele Europei Centrale și de Est în sectorul public și privat. INFORM LYKOS România are 316 angajați, dintre care 238 în producție şi 78 în funcții de suport comercial.
INFORM este membră a AUSTRIACARD HOLDINGS, un grup austriac de high-tech IT în Hardware Embedded Security (Securitatea Hardware Încorporată), care numără 1.300 de angajati și are o prezență internațională în domeniile Securității digitale, IoT și Apărării.
www.austriacard.com