Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv organizează miercuri, 30 octombrie 2024, prima ediție a evenimentului „Evitarea insolvențelor. Restructurarea, soluție pentru companiile în dificultate”. Acesta va avea loc în Sala de Bal, situată la Etajul 3 al Palatului Camerei de Comerț și Industrie București, de pe Str. Ion Ghica, Nr. 4, Sector 3, București (vis-à-vis de Palatul Băncii Naționale a României din Str. Doamnei).
Partenerii evenimentului sunt: Camera de Comerț și Industrie București – CCIB (partener instituțional), FAIR REVIVE, BFJ Consulting și Baker Tilly.
Audiența: antreprenori; directori juridici; directori financiari; consultanți fiscali; avocați; bancheri şi reprezentanţi ai societăţilor de leasing; experți în restructurare; practicieni în insolvență; firme specializate în recuperarea creanțelor; reprezentanți administrații fiscale; reprezentanți ai companiilor de utilităţț; asociații patronale şi profesionale; mass-media.
Prezentare
La nivel național crește numărul companiilor care apelează la instrumente de restructurare, ceea ce denotă faptul că antreprenorii identifică mai repede semnele dificultăților din business și acționează în consecință, luând măsuri de redresare.
Multe societăți se confruntă cu scăderea cifrei de afaceri, creșterea costurilor operaționale și financiare, precum și cu probleme de lichiditate sau acumulare de datorii.
Instrumentele de restructurare – acordul de restructurare și concordatul preventiv -, reglementate din anul 2022 permit o redresare operațională și financiară a afacerii, iar accesate la timp pot salva compania aflată în dificultate de la intrarea în insolvență.
Numărul companiilor care au intrat în insolvență în 2023 a rămas la același nivel comparativ cu anul anterior, adică aproximativ 6.650 de societăți. Însă, în primul semestru al anului 2024 peste 3.600 de companii au intrat în insolvență, în creștere cu aproximativ 6% față de cele 3.401 raportate în primele șase luni din 2023. Contextul economic național ne determină să credem că numărul firmelor care vor intra în insolvență va crește în următorii ani, dacă nu se iau măsurile necesare, cum ar fi apelarea la proceduri de restructurare.
În cadrul evenimentului nostru vom detalia cu privire la ce presupune o restructurare, companiile care pot accesa un astfel de instrument, semnalele care indică sau generează dificultăți, precum și soluții de redresare cu exemple de planuri de acțiune și măsuri concrete.
Vom prezenta de ce este bine să se apeleze din timp la un mecanism de redresare și tendințele de previziuni pentru anii următori privind numărul și anvergura companiilor care vor apela la restructurare / insolvență.
Teme de discuție
- Tendințe privind numărul și mărimea companiilor care au accesat /se preconizează că vor apela la o procedură de restructurare / insolvență
- Sectoarele economice unde se înregistrează cele mai multe şi cele mai puține restructurări/insolvențe
- Restructurarea, măsură de evitare a insolvenței și salvare a companiilor aflate în dificultate
- Care sunt măsurile care pot fi luate într-o procedură de restructurare și eficiența acestora
- Perspective ale creditorilor în procedurile de restructurare
- Răspunderea organelor de conducere pentru continuarea activității și neapelarea la o procedură de restructurare/insolvență
- Importanța apelării din timp la un expert în restructurare
- Efectele restructurărilor/ insolvențelor asupra bugetului de stat, a creditorilor şi a angajaților
Deschidere
Cosmin Marina, Avocat, Vicepreședinte, Camera de Comerț și Industrie București
Moderator – Cristina Ienciu-Dragoș, Managing Partner, Fair Revive
Vorbitori
Octavian Barbu, Business Development Manager, Baker Tilly România
Florin Bălescu, Managing Partner, BFJ CONSULTING GROUP
Gianina Lazanu, Managing Partner, Target Consulting (finanțare – restructurare), fost Director Departament Restructurare – Recuperare, BRD
Sebastian Bodu, Profesor universitar, avocat, fost Președinte ANAF
Eugen Lascu, Managing Partner Thepesia Corporate Advisory
Cristina Ienciu-Dragoș, Managing Partner, Fair Revive
Agenda
09:00-09:30 – Primirea invitaților și Networking
09:30-12:30 – Prezentări și dezbateri
12:30-13:30 – Lunch și Networking
Înregistrare:
- Înregistrarea se poate face utilizând informațiile de contact de mai jos.
- Precizăm că invitația este gratuită (fără taxă de participare).
- Pot participa doi reprezentanți din cadrul companiei / organizației dumneavoastră.
- Înregistrarea se poate face și la locul evenimentului.
- Cerințe de Participare: Pentru a asigura un nivel ridicat de discuții și interacțiuni, participarea este limitată la persoane din conducerea companiilor, antreprenori, specialiști sau reprezentanți ai unor companii / organizații. Aceasta cerință garantează că participanții au un nivel de expertiză și interes adecvat pentru subiectele abordate. De asemenea, rugăm colegii din presă să participe și să disemineze mesajul mai departe.
- Am aprecia o confirmare până marți, 29 octombrie 2024, la ora 19,00.
Contact:
Mircea Fica, Fondator, Club Antreprenor, 0732.903.216, [email protected]
George Vâlcu, Fondator, Ziarul Pozitiv, [email protected]
Pentru a deveni speaker sau partener la evenimentele noastre, vă invităm să ne contactați.
Vă stăm la dispoziție pentru informații suplimentare.
Vă așteptăm cu drag!
Vezi cum a fost la eveniment:
Prezentări, foto și video – eveniment: Evitarea insolvențelor – 30 octombrie 2024