Datorita faptului ca pe piata din Romania sunt utilizate frecvent mesaje precum „ produs romanesc ” , atat in mesajele de promovare a produselor , cat si pe eticheta acestora, si avand in vedere ca multi consumatori au un apetit ridicat si isi doresc sa cumpere produse romanesti , este important sa le dam consumatorilor incredere ca produsele indeplinesc toate conditiile legale .

Astfel , InfoCons lanseaza un apel pentru toti producatorii si comerciantii corecti , transparenti si morali , sa se inscrie in Registrul National de Evidenta a Producatorilor . Acest Registru este destinat celor care pot dovedi ca indeplinesc toate conditiile legale necesare pentru a folosi sintagma de „ produse romanesti ” pentru produsele sale .

” LEGE nr. 150 din 12 iulie 2016pentru modificarea şi completarea Legii nr. 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare

EMITENT : PARLAMENTUL

Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 534 din 15 iulie 2016

Parlamentul României adoptă prezenta lege.

Articolul I Legea nr. 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 705 din 20 octombrie 2009, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează

1. La articolul 2 alineatul (2), după punctul 2^1 se introduc patru noi puncte, punctele 2^2 -2^5, cu următorul cuprins:

2^5. produs românesc – produs obţinut pe teritoriul naţional din materii prime de bază provenite în proporţie de 100% din fermele din România; produsul are la bază interesul acordat de producători comercianţilor în sensul asigurării siguranţei şi securităţii alimentare;”

Increderea consumatorilor este fundamentul increderii in produse , servicii si in functionarea statului european. Aceasta incredere trebuie construita pas cu pas , prin mesaje publicitare corecte si informatii CORECTE si LEGALE pe etichetele produselor alimentare .

Mesajele publicitare , precum si cele de pe eticheta produsului , permit consumatorului sa faca o alegere in cunostinta de cauza , pe baza informatiei transmise . Doar asa putem asigura o piata echitabila si transparenta , unde consumatorii sunt protejati si informati corespunzator .

Citește și:

Auchan devine partener în dezvoltarea sustenabilității în industria de retail, alături de Social Innovation Solutions

Echipa Devecol din Slovacia câștigă premiul Re-Power Your Future acordat de Fundatia UniCredit la Gen-E 2024 din Catania, Sicilia

Scrie un comentariu

Echipa Ziarul Pozitiv nu a solicitat și nu beneficiază de finanțare din fonduri guvernamentale. Publicitatea este limitată și prezentată într-un mod neinvaziv. De asemenea, Ziarul Pozitiv nu acceptă fonduri de la partide politice și nu promovează industrii precum jocurile de noroc, pariurile, alcoolul și tutunul. Așadar, prin utilizarea serviciilor oferite de Ziarul Pozitiv, sprijini activitățile societății civile și contribui la promovarea inițiativelor care aduc binele și prosperitatea. Descoperă serviciile noastre!