METRO Cash & Carry România anunță că toate magazinele din cadrul grupului, precum și platforma logistică One Roof, au primit certificarea Dekra pentru locații de încredere. Certificarea atestă respectarea tuturor măsurilor de protecție generale împotriva COVID-19 recomandate de Organizația Mondială a Sănătății (OMS) și autoritățile locale.
Verificarea fiecărui magazin în parte și a platformei One Roof s-a realizat în baza a peste 100 de criterii stricte de evaluare care au evidențiat faptul că în locațiile METRO sunt aplicate protocoalele standardizate de protecție împotriva virusului, la toate nivelurile business-ului precum:
- informarea clară și corectă a clienților și angajaților despre măsurile de distanțare fizică, curățarea mâinilor și igiena respiratorie;
- adaptarea numărului de clienți care intră în locație pentru a evita supraaglomerarea;
- plasarea de indicatoare în punctele de intrare pentru a solicita clienților să poarte mască în magazine;
- asigurarea igienizanților de mâini la punctele de intrare în magazine;
- utilizarea marcajelor de pardoseală în interiorul magazinelor pentru a facilita respectarea distanțării fizice;
- introducerea barierelor plexiglas la casierii, pupitre sau ghișee pentru protecția personalului;
- respectarea, inclusiv de către furnizori, a distanțării fizice, purtarea măștii de unică folosință și asigurarea dezinfectării suprafețelor precum ambalajul, dacă este necesar;
- definirea unei zone izolate pentru livrări.
Evalurea efectuată de Dekra, companie activă în domeniul siguranței de aproape 100 de ani, este în linie cu directivele instituțiilor responsabile cu politicile de sănătate publică, dar și cu cele ale agențiilor locale care reglementează normele de securitate și sănătate în muncă și vizează atât siguranța clienților, cât și cea a angajaților.
„Obținerea certificării Dekra este încă o garanție pentru clienți, dar și pentru angajații noștri a atenției pe care o acordăm sănătății acestora, inclusiv în perioade extrem de dificile. Responsabilitatea noastră în comunitate este extraordinar de mare, cu atât mai mult cu cât magazinele noastre asigură produse de maximă necesitate, prin urmare, depunem toate eforturile pentru a menține standardele de siguranță și a depăși cu bine astfel de momente critice”, a declarat Adrian Ariciu, viitorul CEO al METRO Cash & Carry România.
Grupul METRO prioritizează sănătatea clienților și angajaților. De la începutul pandemiei, compania a stabilit un grup de lucru care colaborează îndeaproape cu autoritățile române și cu toate magazinele din țară pentru a asigura că sunt luate toate măsurile preventive necesare.
Pentru a preveni răspândirea virusului au fost asigurate încă din luna februarie: un program de lucru flexibil (work from home pentru angajații a căror activitate se poate desfășura remote); echipamente de protecție pentru angajații din magazine și depozit, dar și controale medicale periodice, intensificarea acțiunilor de curățare și igienizare a magazinelor, acces în magazine doar după verificarea temperaturii angajatului/clientului și doar dacă temperatura este de 37,5 grade Clesius, informarea clienților despre măsurile de prevenție prin stațiile de amplificare, dar și prin intermediul afișelor de la intrare și în apropierea caselor de marcat.