Președintele Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR), dl Mihai Daraban, a participat, în data de 11 septembrie a.c., la o întâlnire oficială cu reprezentanții unora dintre cele mai puternice companii coreene, în cadrul unui dineu organizat de Ambasada Republicii Coreea în România.
Evenimentul a creat cadrul optim pentru întărirea relațiilor de colaborare dintre cele două instituții, precum și pentru identificarea de noi oportunităţi de afaceri pentru mediile de business din ambele state.
„Întâlnirea de astăzi, facilitată de E.S. dl Rim Kap-Soo, ambasadorul Republicii Coreea în România, reprezintă o continuare a dialogului pe care cele două organizații îl susțin de mai mulți ani pe tema dezvoltării relațiilor comerciale dintre cele două state. Produsele coreene sunt arhicunoscute în România atât cele din domeniul telecomunicațiilor, cât și cele din domeniul auto. În 2023, de exemplu, România a importat din Republica Coreea produse în valoare de peste 570 de milioane de euro, existând un deficit comercial cu această țară de peste 42 de milioane de euro.
În discuțiile pe care le-am avut în cadrul acestui dineu cu reprezentanții companiilor coreene am susținut faptul că România nu trebuie să se rezume numai la importuri, ci ar fi benefică pentru ambele părți deschiderea unor capacități de producție în țara noastră. Având în vedere că aproape toată lumea are în casă cel puțin un produs coreean, atragerea unor astfel de linii de producție ar trebui să reprezinte o prioritate pentru economia românească.
Antreprenorii coreeni pot beneficia, de asemenea, de poziția geografică a României, Portul Constanța putând reprezenta un hub comercial pentru mărfurile care vin din această țară, oferind toate facilitățile necesare pentru investiții și asigurând o poziție strategică cu deschidere către Europa Centrală și de Vest prin coridorul fluvial al Dunării”, a declarat președintele CCIR, dl Mihai Daraban.
Citește și:
La sfârşitul lunii octombrie, CCIR va organiza Forumul de Afaceri România-Turcia
Mihai Daraban subliniază necesitatea consolidării prezenței comerciale a României pe piața japoneză