Turismul românesc are nevoie de repere pentru o redresare economică, nu doar de obiective turistice și potențial de dezvoltare. Pentru a atinge acest potențial și a scoate în evidență obiectivele turistice și serviciile noastre, avem nevoie de oameni cheie din industrie care, prin puterea exemplului, să producă schimbarea.
Mohammad Murad este un astfel de reper pentru turismul românesc, având potențialul de a fi un accelerator al acestei schimbări. Fără a politiza acest articol, este important de menționat că, indiferent de culoarea politică, domnia sa a adus plusvaloare în industria turistică românească.
La conferința de presă organizată de domnul Mohammad Murad cu ocazia Mega Infotrip-ului Litoral 2024, am dezbătut numeroase subiecte, atât pozitive, cât și negative, însă cele mai importante sunt următoarele: Constanța, turismul de pe litoral și Delta Dunării ar trebui să fie priorități naționale!
Transportul feroviar de la Constanța la Mangalia poate funcționa ca un metrou de suprafață
Noi, cei de la Ziarul Pozitiv, am evidențiat în discuție potențialul și beneficiile pe care le poate aduce transportul feroviar de la Constanța la Mangalia. Această linie ferată poate servi ca principal mijloc de transport sustenabil și rapid între cele mai importante stațiuni de pe litoral, funcționând ca un metrou de suprafață și fluidizând traficul.
În prezent, această linie de cale ferată este mult neglijată, neexistând politici publice care să o transforme într-o prioritate națională turistică și de transport, pentru binele și siguranța comunității.
Mamaia Nord: Invadată de aparthoteluri și fără a avea un număr adecvat de locuri de parcare
Am discutat, de asemenea, despre problemele din Mamaia Nord, o zonă invadată de aparthoteluri construite haotic, uneori chiar abuziv, fără a dispune de suficiente locuri de parcare. Toate acestea au sufocat traficul din zonă, afectând jucătorii din industria hotelieră din Mamaia și Năvodari.
Viitorul turismului din România și litoralul românesc
În final, România și litoralul românesc au șansa și toate resursele necesare pentru a produce o schimbare pozitivă și a ne putea compara cu vecinii noștri din Bulgaria, care au făcut acest pas mai devreme prin politici și proiecte clare și valoroase.
Nu trebuie să facem nimic nou sau să reinventăm roata. Dacă ne unim și lăsăm deoparte interesele politice și disensiunile din administrația publică locală și centrală, putem produce schimbarea imitând într-un mod unic pe cei mai buni din domeniu. Avem numeroase exemple în rândul vecinilor noștri și al țărilor europene pe care le vizităm des și pe care le putem considera repere inspiraționale în dezvoltarea turismului și nu numai.
Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT), în parteneriat cu patronatele din industrie, reunite sub umbrela Organizației de Management al Destinației – (OMD) Județul Constanța, a organizat, în perioada 29.05 – 02.06.2024, Mega Infotripul sezonului 2024 pe Riviera Românească, eveniment care și-a propus să pună în valoare noutățile apărute pe litoral. În același timp, cei peste 300 de agenți de turism și jurnaliști din țară au vizitat hotelurile care s-au bucurat de investiții și modernizări în calitatea serviciilor.
Citește și:
Mega Infotripul Litoral 2024: un succes remarcabil încheiat după 5 zile pline de evenimente