Curtea de Arbitraj București, Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv organizează joi, 13 iunie 2024, conferința cu tema „Necesitatea clauzei de arbitraj în contractele de achiziții publice”.
Evenimentul desfășurat cu sprijinul Camerei de Comerț și Industrie București, va avea loc în Aula Carol I, situată la etajul 2 al Palatului Camerei de Comerț și Industrie București, situat pe Str. Ion Ghica, Nr. 4, Sector 3, București.
În ultimii ani, majoritatea autorităților publice locale și centrale și-au crescut volumul de achiziții publice de lucrări, de produse sau de servicii. Dezbaterea noastră va prezenta avantajele clauzei de arbitraj în contractele de achiziție publică.
Arbitrajul comercial este o soluție eficientă de soluționare a litigiilor comerciale, ca mijloc alternativ de soluționare a disputelor. În ultimii ani acest mijloc de soluționare a litigiilor a început să fie folosit foarte des din următoarele motive: Litigiul este judecat de arbitrii specializați, imparţiali şi independenţi, aleşi de părţi; Dezbaterile în cauză şi dosarul litigiului sunt confidenţiale, nicio persoană străină neputând avea acces la dosar fără acordul scris al părţilor; Cheltuielile arbitrale sunt mai reduse decât cheltuielile de judecată ocazionate de soluţionarea litigiului la o instanţă de drept comun, factorul timp fiind si el important in reducerea costurilor; Simplificarea procedurii arbitrale permite o soluţionare rapidă şi definitivă a litigiului; Hotărârea arbitrală este definitivă din momentul comunicării ei către părţi, astfel încat partea interesată poate solicita investirea ei cu formulă executorie în scopul executării silite.
În cadrul conferinței vom vedea cum se derulează și care sunt regulile de principiu ale procedurii unui arbitraj comercial (în fața Curții de Arbitraj București) și care sunt avantajele sale. Evenimentul va crea un mediu deschis și interactiv de discuții, el adresându-se companiilor și instituțiilor care au avut sau vor avea dosare de arbitraj comercial.
Agendă:
09,00 – 09,30: Înregistrare participanți & Networking
09,30 -12,30: Prezentări și dezbateri
12,30 – 13,30: Lunch & Networking
Vorbitori
Iuliu Stocklosa, Președintele CCIB
Laura Drăghici, șef serviciu Serviciul Elaborare și Avizare Acte Normative din cadrul Direcției Reglementare, Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP)
Mădălina Grecu, Vicepreședinte, Curtea de Arbitraj București
Gabriel Voinescu, Avocat
Horațiu Pătrașcu, Arbitru, fost judecător la ICCJ, Secția Contencios Administrativ
MODERATOR – Cosmin Marina, Vicepreședinte CCIB, responsabil cu privire la Arbitraj în cadrul CCIB
Audiență
Consilieri juridici și directori juridici din companii; Economiști și directori financiari; Avocați “in-house” din companii; Arbitrii comerciali; Reprezentanți ai mediului de afaceri și ai sistemului financiar-bancar; Directori juridici ai companiilor și instituțiilor de stat (ministere, agenții de stat, consilii județene, primării etc.); Reprezentanți ai curților de arbitraj de pe lângă camerele județene de comerț; Reprezentanți ai camerelor de comerț bilaterale.
Contact:
Mircea Fica, Fondator, Club Antreprenor, 0732.903.216, [email protected]
George Vâlcu, Fondator, Ziarul Pozitiv, [email protected]
Vă stăm la dispoziție pentru informații suplimentare.
Vă așteptăm cu drag!
Citește și: