IMM-urile din Bulgaria, Croația și Serbia au acum acces la o platformă de e-learning testată și dovedită pe piață, care își propune să acopere toate nevoile locale de sustenabilitate în afaceri. Platforma, numită Academia de Sustenabilitate, a fost lansată în 2023 în România de Social Innovation Solutions cu sprijinul Fundației Coca-Cola.

În primele 10 luni de la lansare, peste 13.000 de IMM-uri românești s-au înregistrat pe platformă. Începând de astăzi, în urma unei investiții regionale coordonate în dezvoltarea de conținut, marketing și parteneriate locale, Academia devine disponibilă pentru IMM-urile din Bulgaria, Serbia și Croația, în limbile naționale. Această extindere a platformei vine ca urmare a unei cereri tot mai mari din partea afacerilor de a adopta practici de sustenabilitate pentru a se alinia cu reglementările UE în curs și pentru a valorifica oportunitățile aduse de noile cerințe de sustenabilitate.

„În ultimii 5 ani, am observat cum antreprenorii devin tot mai interesați de relația dintre conceptele derivate din sustenabilitate și viitorul afacerilor lor. Experiența noastră în România și feedback-ul din partea partenerilor locali din Bulgaria, Serbia și Croația ne oferă motive întemeiate să credem că Academia de Sustenabilitate va deveni rapid resursa principală pentru această piesă importantă de cunoștințe”, a declarat Ciprian Stănescu, președintele Social Innovation Solutions.

Platforma va include 2 cursuri principale anul acesta și își va extinde resursele treptat, în funcție de nevoile specifice ale fiecărei țări.

Primul curs este „Introducere în Sustenabilitate”, iar principalul beneficiu pentru IMM-urile care îl finalizează este că vor putea să-și construiască prima strategie de sustenabilitate bazată pe know-how-ul acumulat și pe documentele și șabloanele furnizate.

Al doilea curs se concentrează pe „Sustenabilitatea în industria HoReCa”. Acesta este primul dintr-o serie de cursuri dezvoltate în jurul unor industrii cheie și oferă o analiză aprofundată a nevoilor specifice ale IMM-urilor din HoReCa, promovează studii de caz locale relevante și oferă informații selectate pe baza opiniilor experților cheie, atât locali cât și internaționali.

Lansarea platformei Academia de Sustenabilitate din Bulgaria, Serbia și Croația face parte dintr-un program regional mai amplu numit „Sustainable Futures”, care își propune să pregătească IMM-urile pentru provocările viitoare majore pentru mediul de busines. Pe lângă această platformă, IMM-urile vor avea posibilitatea să înscrie și în proiectul TRANSFORMATOR, un program intensiv de 3 luni care le susțin concret șiu aplicat organizațiile în procesul de  transformare a modelului lor de afaceri într-unul mai sustenabil. Aplicațiile pentru program se deschid la finalul lunii iunie, iar programul va avea loc în toamna anului 2024.

„Suntem entuziasmați de programul Sustainable Futures, care permite IMM-urilor din Croația, Serbia și Bulgaria să aibă acces la cunoștințe și networking relevant. Credem că astfel de programe pun la dispoziție resurse educaționale valoroase și oportunități de parteneriate care susțin companiile în demersurile de a realiza un viitor mai sustenabil pentru noi toți, și suntem încântați să contribuim la acest succes”, a menționat Carlos Pagoaga, Președinte, The Coca-Cola Foundation.

Partenerul care ajută la conectarea IMM-urilor la platformă în Bulgaria este Cleantech, o rețea de afaceri orientată spre viitor, care se află în avangarda inovației, dezvoltării durabile și tehnologiilor curate. Ei sunt dedicați să acționeze ca un partener de încredere pentru sectorul public, afaceri, agenții guvernamentale și instituții academice, stimulând în același timp noi idei. Activitatea principală a organizației este concentrată pe oferirea de consultanță și finanțare pentru întreprinderi inovatoare, sprijinirea start-up-urilor și accesul la o rețea internațională de experți, parteneri, clienți și investitori. Site-ul Academiei de Sustenabilitate pentru Bulgaria este: https://www.akademiya-za-ustoichivost.bg/

Extinderea în Croația va fi facilitată de Biroul Croat pentru Creativitate și Inovație (HUKI), o organizație dedicată promovării antreprenoriatului, inovației, sustenabilității și dezvoltării sociale. În fiecare an, HUKI implementează peste 20 de proiecte și programe anuale destinate diferitelor grupuri sociale. Prin aceste proiecte, HUKI implică peste 10.000 de utilizatori direcți și mai mult de 100.000 de utilizatori indirecți anual, atât în Croația cât și în străinătate. Impactul anual total al tuturor proiectelor HUKI depășește 2.000.000 de oameni. Site-ul Academiei de Sustenabilitate pentru Croația este: https://www.akademijaodrzivosti.hr/

Academia de Sustenabilitate va fi localizată în Serbia cu ajutorul Smart Kolektiv, o organizație a societății civile (OSC) fondată în 2003 și un pionier în promovarea responsabilității sociale corporative (CSR) și antreprenoriatului social în Serbia. Din 2008, Smart Kolektiv gestionează Forumul pentru Afaceri Responsabile, prima rețea de companii social responsabile din Serbia (incluzând 30 de mari companii), promovând responsabilitatea socială și implementarea principiilor ESG în sectorul de afaceri, stimulând în același timp parteneriate între întreprinderile sociale și afacerile tradiționale (atât IMM-uri cât și mari companii). Site-ul Academiei de Sustenabilitate pentru Serbia este: https://www.akademijaodrzivosti.rs

Despre Social Innovation Solutions

Misiunea Social Innovation Solutions (SIS) (SIS) este de a susține indivizi și organizații să înțeleagă transformările viitorului și să dezvolte soluții sustenabile de tehnologie, politici publice și antreprenoriale. SIS organizează mai multe programe de educație de sustenabilitate în România și Europa Centrală și de Est, lucrând cu peste 15.000 de IMM-uri și ONG-uri prin programe precum Academia de Sustenabilitate, Transformator, ESG Journey și Sustainability Hub. De asemenea, SIS dezvoltă Climate Change Summit, o platformă globală de conversații despre sustenabilitate și susținere a soluțiilor la schimbările climatice.

Despre Fundația CocaCola

Misiunea Fundației CocaCola este de a face o diferență în comunitățile din întreaga lume unde își desfășoară activitatea The CocaCola Company și unde locuiesc și lucrează angajații noștri. Susținem idei și instituții transformatoare care abordează provocări globale complexe și care au un impact măsurabil și de durată. Contribuțiile noastre se concentrează pe accesul la apă potabilă, rezistența la schimbările climatice precum și pregătirea și răspunsul la dezastre, economia circulară, susținerea dezvoltării economice dar și pe diferite cauze care au impact asupra comunităților în care ne desfășurăm activitatea. De la înființarea sa în 1984, Fundația CocaCola a acordat granturi în valoare de peste 1,5 miliarde de dolari în slujba mandatului său de a consolida comunitățile din întreaga lume.

Citește și:

UniCredit Bank România în parteneriat cu Social Innovation Solutions, lansează seria de evenimente ESG Journey, un tur ghidat pentru mediul de business