Raiffeisen Bank a încheiat cea de-a treia ediție a programului factory by RAIFFEISEN BANK prin care finanțează afaceri la început de drum, indiferent de domeniul de activitate. În acest an, banca acordă 112 finanțări pentru susținerea companiilor de tip startup, cu un buget maxim de 50.000 euro, echivalent în lei, pentru fiecare proiect.

România are foarte mulți antreprenori încrezători și curajoși

“Fabrica noastra de idei a avut o activitate intensă în ultimele două luni. Împreună cu colegii din zona IMM, risc, PR, digital, dar și antreprenori din RBL am avut discuții online cu peste 200 de antreprenori. Ne așteptam ca această criză sanitară să mai taie din elanul antreprenorilor cu idei de business, însă lucurile nu au stat așa. Ne-am convins că România are foarte mulți antreprenori încrezători și curajoși, gata să își ducă planurile la îndeplinire”, a spus Vladimir Kalinov, vicepreședinte Retail la Raiffeisen Bank.

Anul acesta au fost înscrise 368 proiecte, din care 220 au trecut în etapa interviurilor. Dintre acestea, 27 sunt idei de afaceri care își asumă un rol activ în lupta împotriva efectelor cauzate de noul coronavirus (Covid-19).

“Am extins perioada de înscriere în program pentru a putea finanța și afaceri care produc bunuri sau servicii care ne ajută în contextul actual și ne-am asumat faptul că trebuie să le analizăm și să le acordăm finanțare în câteva zile lucrătoare. Din această categorie am finanțat companii care produc echipamente de protecție, măști sau dezinfectanți, dar și proiecte educaționale”, a adăugat Vladimir Kalinov.

70% din antreprenorii finanțați au sub 40 de ani

Principale industrii în care activează afacerile creditate în ediția factory 2020 sunt: servicii, producție, food, IT, educație și sănătate, iar 70% din antreprenorii finanțați au sub 40 de ani.

Cele mai multe startup-uri care au participat la concurs au fost din regiunea București și Ilfov (34%), Transilvania (21%) și Moldova (18%).

Infografic factory 2020

Raiffeisen Bank încurajează înființarea și dezvoltarea de startup-uri cu idei inovatoare și planuri de afaceri solide

Prin această inițiativă, Raiffeisen Bank încurajează înființarea și dezvoltarea de startup-uri cu idei inovatoare și planuri de afaceri solide, iar antreprenorii care au fost selectați pentru finanțare vor beneficia de o serie de experiențe care să îi ajute să se dezvolte. Pornind de la consiliere financiară, acces la evenimente, sesiuni de mentorat și promovare, banca oferă o serie de oportunități astfel încât afacerile lor să devină sustenabile.

Raiffeisen Bank avea la 31 martie 2020 peste 2,1 milioane de clienți persoane fizice, aproximativ 93.000 de IMM-uri și 5.700 de companii mari și medii. De asemenea, în bancă lucrează aproximativ 4.800 de angajați, în peste 350 de unități în toată țara. Raiffeisen Bank are în România rețele extinse de ATM-uri (770), POS-uri (22.300) și mașini multifuncționale (334).