Conform celui mai recent sondaj realizat de SAP, Oxford Economics și Society of Human Resources Management (SHRM), managerii de HR din întreaga lume se așteaptă la noi provocări în era post-pandemie cauzate de divizarea forței de muncă în angajați care lucrează de acasă și cei care vin la birou: găsirea unui echilibru între înțelegerea și satisfacerea nevoilor angajaților, obiectivele de business, politicile și cultura organizațională.

Mai mult de două treimi dintre respondenți au declarat că se așteaptă ca flexibilitatea în alegerea modului în care vor să lucreze va fi un diferențiator puternic în atragerea și menținerea angajaților în companii. Cu toate acestea, o bună parte dintre cei chestionați au declarat că implementarea unei culturi organizaționale care să sprijine angajații la distanță va fi una dintre primele trei provocări după pandemie.

De asemenea, raportul a constatat că, în ciuda disponibilității angajaților de a învăța noi abilități, mai puțin de jumătate din liderii de HR intenționează să investească în programe de învățare pentru recalificare și perfecționare în următoarele 12 luni.

În timp ce liderii HR din întreaga lume au clasificat menținerea productivității drept cea mai mare provocare cu care se confruntă companiile, este esențial să nu pierdem din vedere strategiile pe termen lung în ceea ce privește învățarea și recalificarea, la fel și diversitatea, echitatea și incluziunea. Adoptarea urgentă a unor procese mai agile, un acces mai ușor la date și capacitatea de a sprijini munca la distanță accelerează transformarea digitală. Este esențial ca organizațiile să dezvolte o cultură a incluziunii și învățării continue. Acest lucru va permite angajaților să implementeze proiecte de transformare necesare, chiar și într-o perioadă cu schimbări fără precedent”, a declarat Jill Popelka, Președintele  SAP SuccessFactors.

Provocarea menținerii productivității ar putea decala programele de recalificare pe termen lung

  • Peste 60% dintre liderii de HR consideră că menținerea productivității prin noi modalități de lucru este cea mai mare provocare în perioada următoare.
  • Instrumentele de colaborare la distanță vor reprezenta cea mai mare investiție, urmate de analytics și tehnologiile de facilitare a revenirii la locul de muncă, cum ar fi cele pentru testarea și monitorizarea răspândirii coronavirus în rândul angajaților.
  • În plus, majoritatea pozițiilor deschise în cadrul companiilor din lunile următoare vor fi ocupate mai degrabă de angajați noi, decât de cei promovați din interior.

Munca la distanță va continua, ceea ce va crea o divizare a forței de muncă

  • Per ansamblu, companiile la nivel global sunt de acord că munca la distanță va reprezenta un diferențiator puternic în atragerea de noi angajați în următorii ani, fiind considerată de mulți ca o investiție pe termen lung. Aproximativ două treimi dintre respondenți spun că se așteaptă ca organizațiile lor să adopte o mai mare flexibilitate în ceea ce privește munca la distanță ca rezultat al pandemiei de COVID-19.
  • Cu toate acestea, accesul la tehnologia și mediul de lucru necesare pentru a lucra de la distanță diferă de la țară la țară. Acest aspect va determina priorități și abordări diferite în ceea ce privește investițiile în instrumente de colaborare la distanță și platforme mobile.
  • Angajații care lucrează pe teren, cei care prestează servicii de mentenață, personalul general și cei din customer service nu vor avea, cel mai probabil, mediul sau tehnologia necesare pentru a lucra de la distanță, spre deosebire de cei care lucrează în HR, vânzări, marketing și finanțe.

„Cu toate că sondajul nu a inclus companii din România, transformarea modului în care vom lucra în era post-pandemie impacteaza, de asemenea, angajații și organizațiile din țara noastră. Liderii de HR din România sunt acum în centrul acestor transformări și vor trebui să gestioneze schimbările care sunt generate. Din fericire, au la dispoziție instrumentele necesare – suita SAP SuccessFactors HXM echipează companiile pentru provocările actuale și cele ce vor urma. Despre aceste provocări, dar și ce oportunități și instrumente sunt disponibile pentru liderii de HR din România vom vorbi în cadrul evenimentului regional virtual Human Experience Live – Take Charge of Change din 10 noiembrie”, a menționat Irina Tache, SAP SuccessFactors Sales Executive, Romania & Bulgaria.

Sondajul a chestionat lideri HR din 10 țări: Australia, Brazilia, Canada, China, Germania, India, Mexic, Spania, Statele Unite și Regatul Unit. Raportul poate fi descărcat gratuit aici.

Despre SAP

SAP este lider de piață pe segmentul soluțiilor software pentru afaceri. În prezent, compania are peste 440.000 de clienți în 180 de țări, pe care îi susține în gestionarea cu succes a tuturor factorilor disruptivi aduși de economia digitală, contribuind la simplificarea proceselor de business și oferind platforma necesară pentru dezvoltarea unei strategii digitale sustenabile. 77% dintre toate tranzacțiile la nivel global trec printr-un sistem SAP.

Despre SAP România

SAP România, subsidiara locală a SAP SE, și-a început activitatea în 2002, numărându-se printre primii furnizorii IT locali de top. În ultimii 18 ani, compania a contribuit semnificativ la dezvoltarea mediului de business local și la transformarea digitală a organizațiilor. Astăzi, circa 600 de companii din România utilizează soluțiile SAP, din industrii precum utilități, transporturi, bănci, asigurări, retail sau producție. De asemenea, 95% dintre cele mai mari 300 de companii pe plan local sunt clienți SAP.

În 2011, SAP a demarat un proiect de investiții în România, prin deschiderea celui mai important centru de consultanță pentru tehnologiile SAP din Europa, care deservește clienții din Europa, Orientul Mijlociu și Africa, cu ajutorul a peste 714 de angajați. Pentru mai multe informații, vizitați www.sap.ro.