Telekom Romania anunţă lansarea chatbot-ului Tim, un asistent digital destinat atât simplificării accesului la abonamentele mobile sau serviciile fixe cât şi automatizării serviciului de suport tehnic pentru clienţi persoane fizice sau clienți companii. Proiectul care privea dezvoltarea unui astfel de asistent digital a fost anunțat în luna aprilie în cadrul unei conferințe de presă. Ulterior, în baza feedback-ului primit de la clienți și a nevoii tot mai mari de a răspunde cerințelor acestora, a fost demarată o nouă fază a dezvoltării în timpul căreia au fost adăugate funcționalități noi. Perioada de implementare și testare s-a finalizat într-un ritm alert de 3 săptămâni, iar acum chatbot-ul este disponibil pe site-ul companiei.
Chatbot-ul este găzduit pe site-ul Telekom şi ghidează cu informaţii detaliate clienţii sau potenţialii clienţi, în contractarea de abonamente mobile sau servicii fixe. Astfel, Tim cunoaşte ce trebuie făcut pentru portarea unui număr în reţeaua Telekom, pentru migrarea de la cartelă la abonament sau pentru contractarea unui abonament nou. Acesta poate să ofere inclusiv informații despre discount-uri sau pachete promoţionale, să recomande telefoane la preţuri avantajoase în funcţie de abonamentele solicitate și să preia opţiunile dorite de client. Pentru serviciile fixe, Tim este permanent la curent cu cele mai avantajoase opţiuni pentru abonamente de Internet, Smart Wi-Fi, Televiziune sau Smart TV Stick.
Mai mult, Tim oferă atât persoanelor fizice cât şi clienții companii asistenţă şi suport în crearea conturilor de tip MyAccount sau în accesarea acestora prin intermediul aplicaţiei mobile Telekom. De asemenea, chatbot-ul asigură asistență în activarea emiterii facturilor în format electronic, transmite informaţii referitoare la plăţi sau restanţe de plată, oferă suport la reînnoirea de abonamente sau pentru modificarea planurilor tarifare.
„Trecerea de la comunicarea directă la instrumentele digitale pe scară largă a determinat o necesitate de adaptare și colaborare la un nivel cât mai înalt de performanță. Avansul tehnologiei este remarcabil, iar implementarea unui astfel de asistent ne permite să propunem o experiență digitală modernă cu ajutorul căreia oferim răspunsuri rapide clienților, utilizând un limbaj simplu şi natural, 24 de ore din 24. Chatbot-ul Tim este un proiect care a intrat în producţie în mai puţin de o lună de când l-am contractat și ținem să mulțumim celor de la Future WorkForce pentru profesionalismul de care au dat dovadă. Anticipând nevoia de inovație în zona de automatizare și digitalizare, ne propunem o creştere a experienţei de interacţiune între consumatori şi serviciile pe care le oferim”, declară Aleksandra Pekovic, Digital Product Engineer în cadrul Diviziei Digitalizare a Telekom Romania.
Asistentul digital Tim este dezvoltat pe tehnologie conversaţională DRUID, însă a fost proiectat şi implementat de către Future WorkForce, partener de implementare DRUID
„Tehnologia conversaţională dezvoltată de cei de la DRUID ne-a permis să implementăm o soluţie simplă, dar eficientă, care ne dorim să fie apreciată de consumatorii digitali. Mă bucură faptul că Telekom este în primul val de companii care simplifică şi digitalizează comunicarea într-o zonă sensibilă pentru orice business de servicii, cea care privește interacţiunea cu potențialii clienți sau clienţii actuali”, explică Mihaela Moisa, co-fondator Future WorkForce.
În luna august Telekom Romania a realizat un sondaj de opinie online pentru a afla cum s-a schimbat comportamentul consumatorilor și care vor fi noile obiceiuri de consum. Respondenții sondajului online au declarat și care sunt obiceiurile digitale pe care doresc să le mențină după relaxarea măsurilor impuse de autorități privind circulația persoanelor. Astfel, plata online a facturilor este obiceiul digital pe care cei mai mulţi dintre români și-ar dori să îl mențină pe viitor (59% dintre respondenți), urmat de cumpărăturile online (42,7%) și 24,5% ar dori să păstreze legătura cu medicii la distanță (prin aplicații sau prin telemedicină).* Având în vedere datele analizate, Telekom Romania își propune să continue accelerarea eforturilor pentru dezvoltarea unor servicii care răspund nevoilor actuale de conectivitate, asigurând suport permanent. De asemenea, proiectul dezvoltării unui asistent digital este în concordanță cu obiectivelor de business ale companiei și cu linia strategică de simplificare şi digitalizare.
Pentru mai multe informaţii accesaţi: https://www.telekom.ro/despre-chatbot-telekom/.
*Sondajul a fost efectuat în perioada 23-28 aprilie 2020 prin intermediul unui chestionar online pe site-ul companiei şi a fost completat de un număr de 5.319 persoane. Mai multe detalii regăsiți pe www.telekom.ro/comportament-digital/.
Despre Telekom Romania
Telekom Romania este un brand dinamic, care oferă servicii de telecomunicaţii fixe şi mobile complete, inovatoare, personalizate pentru o comunitate vastă de clienți.
Soluțiile noastre deschid o lume infinită de oportunități de a împărtăși cele mai frumoase și emoționante experiențe cu familia, prietenii, colegii și cu cei din jurul nostru. Misiunea noastră este să îmbogățim viețile oamenilor, oferindu-le acestora servicii integrate fixe și mobile, tehnologii de ultimă generație 4G, fibră optică, precum și Internet TV, care aduce utilizatorilor o nouă experiență de divertisment, cu acces la conținut exclusiv și de calitate, pe toate ecranele, și funcționalități interactive avansate. Telekom Romania este partenerul de încredere al companiilor, pentru care oferim soluții complete de comunicații și IT&C. Rețeaua noastră conectează oameni, mașini și conținut, pentru un viitor mai bun, mai sigur și mai simplu.
Telekom Romania este prezentă pe piața românească din 2014, după rebranding-ul comun al Romtelecom și COSMOTE România.
Telekom aparţine Deutsche Telekom, una dintre companiile lider global de telecomunicații integrate.
Despre DRUID
DRUID (www.druidai.com) este o companie de tehnologie conversaţională AI care dezvoltă asistenţi virtuali inteligenţi pentru organizaţii de tip Enterprise. Datorită şabloanelor conversaţionale preconfigurate şi a tehnologiei proprietare NLU, Druid permite oricărei companii să proiecteze şi lanseze extrem de rapid asistenţi virtuali inteligenţi antrenaţi în conversaţii specifice pe roluri, procese, industrii. Prin integrarea cu roboţi UiPath, DRUID permite automatizarea unor procese complexe în care sistemele informatice schimbă informaţii cu utilizatori umani. În mai puţin de 2 ani de la lansare, Druid are deja clienţi ca Banca Transilvania, Raiffeisen Leasing, BCR Leasing, BRD Finance, Alpha Bank, Idea Bank, Orange, Asirom, Groupama, Provident, ProTV, Carrefour, iStyle, Profi, ALTEX, Dacris, FAN Courier, Rețeaua de sănătate REGINA MARIA, Farmaciile Dona, Servier sau Librăriile Cărtureşti.
Despre Future WorkForce
Future WorkForce (www.fwfcompany.com) este o companie specializată în automatizarea proceselor de business, domeniu aflat la graniţa dintre consultanţa în afaceri şi IT. Future WorkForce s-a dezvoltat accelerat, ajungând în nici 1 an de la înfiinţare partener Gold UiPath. Cu o echipă de peste 40 de oameni, Future WorkForce a proiectat şi implementat cu succes peste 150 de roboti la clienţi din România, Germania, Franţa, UK, Olanda sau Irlanda. Compania a luat fiinţă prin întâlnirea întâmplătoare a celor 5 asociaţi, unii cu experienţe vaste de business câştigate în multinaţionale din Telecom, Retail, BPOs iar ceilalţi cu expertiză în tehnologii moderne.
Recent Future WorkForce este singura companie cu 100% capital românesc care a obtinut acreditarea de UiPath Certified Professional Services, alăturându-se grupului de elită al celor numai 40 de companii care mai au acest statut la nivel global.