Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv organizează marți, 11 februarie 2025, cea de-a patra ediție a conferinței cu tema „Viitorul afacerilor de familie în România”.
📌Evenimentul se va desfășura în Aula Carol I, situată la Etajul 2 al Palatului Camerei de Comerț și Industrie București, aflat pe Str. Ion Ghica, Nr. 4, Sector 3, București.
Partenerii evenimentului sunt: Camera de Comerț și Industrie a Municipiului București (CCIB) (partener insituțional), Liga Asociațiilor Producătorilor Agricoli din România – LAPAR, Family Business Network Romania, Global Print, TUDOR Communications, Gruia Dufaut și Asociații și REI Group.
Prezentare
Evoluția unor afaceri de familie din România a fost spectaculoasă perioada 1990-2024. Prin investițiile consistente aduse în economie, prin taxele și impozitele vărsate anual la bugetele locale, la bugetul de stat și la cel al asigurărilor sociale, prin crearea unor locuri de muncă stabile și bine plătite, precum și prin consolidarea unor parteneriate solide cu mii de furnizori români, cu autoritățile centrale și comunitățile locale, afacerile de familie contribuie substanțial la modernizarea societății românești.
În țara noastră s-au consolidat afaceri de familie în majoritatea sectoarelor economice – IT&C, industrie, agricultură, construcții, transporturi, servicii, turism, energie, medicină și farmacie, profesii liberale, etc. Foarte mulți fondatori / proprietari au investit eficient și în alte sectoare economice, pe lângă cel inițial, pentru a-și diversifica portofoliul de produse și servicii și a-și maximiza profitul.
Ecosistemul afacerilor de familie din România este încă tânăr, 90% din aceste companii fiind la prima generație și doar 9% la a doua generație, comparativ cu alte state din Europa Centrală și de Est sau de la nivel global unde există companii care au ajuns la a treia sau a patra generație, relevă un studiu realizat de PwC. Planificarea succesiunii este o modalitate de a pune baze solide pentru viitor, de a identifica noi modalități de dezvoltare și de creștere a afacerii. De exemplu, implicarea membrilor de familie din generația următoare, care au cunoștințe digitale sau de sustenabilitate, ar putea duce la transformarea afacerilor atât de necesară pentru a supraviețui în viitor.
Procesul de decizie mai scurt, orientarea spre inovație, reinvestirea profitului, planul de succesiune bine definit și independența financiară față de bănci sunt câteva dintre caracteristicile afacerilor de familie mature.
Potrivit unui raport al Comisiei Europene, afacerile de familie reprezintă mai mult de 60% din toate companiile din Europa.
Dezbaterea cu tema „Viitorul afacerilor de familie în România” își propune să reunească antreprenori, oficialități și consultanți pentru a identifica principalele soluții de dezvoltare a afacerilor de familie, un sector strategic pentru economia noastră.
Asociația Family Business Network România este un catalizator al afacerilor de familie din țara noastră. Ea are în prezent 34 de companii membre, cu o cifră totală de afaceri de peste 4,73 miliarde de euro şi circa 28,750 de angajați.
FBN România este membră a European Family Businesses, cu sediul la Bruxelles.
Potrivit Family Business Network România, o companie este afacere de familie dacă:
- Majoritatea drepturilor de decizie aparține, direct sau indirect, fondatorului – persoană fizică sau persoanei fizice dobânditoare sau soțului/soției, părinților, copiilor sau moștenitorilor direcți ai acestuia.
- Cel puțin un membru al familiei este implicat în conducerea firmei.
- Companiile listate se încadrează în noțiunea de “afacere de familie” dacă persoana care a fondat sau a achiziționat firma sau familia sa deține cel puțin 25% din drepturile de decizie la care este îndrituit prin deținerea de capital.
Teme de discuție (lista este deschisă):
Principalele provocări ale afacerilor de familie din România
Cum promovăm business-urile antreprenoriale și afacerile de familie ca exemplu pentru potențialii antreprenori; Modele de succes în “family business”.
Impactul reglementărilor / legislației / birocrației asupra afacerilor de familie
Expansiunea internațională a afacerilor de familie
Provocări fiscale pentru afacerile de familie din România
Vorbitori:
Terente CIUI, Secretar de Stat, ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului
Corneliu BODEA, CEO, Adrem
Dan BOLD, Business Development Manager, REI Grup
Dana GRUIA DUFAUT, Avocat Asociat Coordonator, Gruia Dufaut și Asociații
Nicu VASILE, Președinte, LAPAR (Liga Asociațiilor Producătorilor Agricoli din România) – Afacerile de familie din industria agro-alimentară
Costin DENDEA, Secretar General al Fundației European Business Leaders
Mihaela MOCANU, avocat, autor al cărții Franciza, francizarea. Ghid practic, ajunsă la ediția 3 – Francizele și afacerile de familie
Mihaela TUDOR, fondatoare și CEO Tudor Communications – Strategii de comunicare pentru afacerile de familie
Moderator: Bogdan Munteanu, Managing Partner la Market Cap PR
Agenda
09,00 – 09,30: Înregistrare participanți & Networking
09,30 –12,30: Prezentări și dezbateri
Contact:
Mircea Fica, Fondator, Club Antreprenor, 0732.903.216, [email protected]
George Vâlcu, Fondator, Ziarul Pozitiv, [email protected]
Pentru a deveni speaker sau partener la evenimentele noastre, vă invităm să ne contactați.
Vă stăm la dispoziție pentru informații suplimentare.
Vă așteptăm cu drag!
Mai jos aveți detalii despre primele trei ediții ale conferinței “Viitorul afacerilor de familie în România”:
Vezi cum a fost la eveniment
Terente CIUI: Viitorul afacerilor de familie în România – un pilon esențial al economiei naționale