Telekom Romania, împreună cu Asociația Telefonul Copilului, partener de lungă durată al companiei în protejarea copiilor din România împotriva abuzurilor, continuă programul național de conștientizare și prevenire a pericolelor din mediul online. Cu susținere financiară și logistică din partea Telekom Romania, Asociația Telefonul Copilului pune la dispoziția copiilor trei instrumente gratuite prin care pot solicita sprijin în situația în care sunt victime ale abuzului, indiferent de forma pe care acesta o îmbracă: prima aplicație mobilă prin care se oferă acces la servicii de consiliere adolescenților și tinerilor, direct de pe telefonul mobil, Happygraff, platforma educațională și de consiliere online www.116111.ro și linia europeană de asistență pentru copii 116 111.
Astfel, Asociaţia Telefonul Copilului a înregistrat în primele şase luni ale anului un număr de 2.445 de cazuri de abuzuri raportate la numărul 116 111 sau prin aplicația Happygraff, cu 15,1% mai multe sesizări comparativ cu anul 2019. Printre formele abuzurilor sesizate se regăsesc: mesaje denigratoare, intimidare prin răspândirea de zvonuri, informaţii false şi bârfe, santaj privind utilizarea unor imagini cu victimele aflate în situaţii neadecvate sau distribuirea de pagini online cu conţinut neadecvat minorilor.
95% dintre copii au încercat să își rezolve singuri problemele
Numărul cazurilor semnalate către Asociația Telefonul Copilului este probabil doar o mică parte din totalul agresiunilor la care minorii sunt supuși, având în vedere că 95% dintre copii au încercat să își rezolve singuri problemele create de abuzul de tip cyberbullying. Doar atunci când abuzul a escaladat, aceștia au apelat la consilierea oferită de Asociația Telefonul Copilului.
Cu o prevalență destul de mare în ultimii ani, în categoria abuzului de tip cyberbullying se regăsește și fenomenul prădătorilor sexuali de pe reţelele sociale, care acţionează de obicei de pe conturi false pentru a-și atrage victimele prin mijloace specifice. Cătălina Surcel, Director Executiv, Asociația Telefonul Copilului, oferă câteva detalii care pot conduce la identificarea unui prădător din mediul online: „amabilitate excesivă cu un copil din partea unui adult care nu îl cunoaște, comportament prietenos, chiar insistent în a rezolva problemele unui copil, disponibilitate suspectă pentru conversaţii prelungite, solicitarea de date personale în final”.
Doar 5% discută cu părinții
Cei mai expuşi acestui tip de abuz sunt copiii în pragul adolescenţei, care au acces la tehnologie, încep să participe la plimbări tot mai lungi cu prietenii şi colegii, dar care nu au maturitatea de a înțelege comportamentele inadecvate. Când se confruntă cu abuzul de tip cyberbullying sau sunt expuși unor situaţii neplăcute, doar 5% discută cu părinții, potrivit datelor înregistrate de Asociaţia Telefonul Copilului.
„Este responsabilitatea noastră să contribuim la un mediu online mai sigur pentru copii, să-i informăm despre riscurile la care se supun atunci când accesează internetul, să le punem la dispoziție instrumente prin care pot solicita sprijin specializat în cazul în care sunt victime ale abuzului, dar cel mai important să-i încurajăm să vorbească despre situațiile traumatizante prin care trec. Această perioadă este cu atât mai dificilă, cu cât copiii sunt expuși un timp îndelungat conținutului online, iar pericolul nu îi ocolește. Cazurile gestionate de Asociația Telefonul Copilului dovedesc acest lucru. Pe de altă parte, ne dorim să fim partenerul părinților, să le oferim tehnologia de care au nevoie pentru a le asigura copiilor o interacțiune sigură cu mediul online”, a declarat Ruxandra Vodă, Corporate Communications Director, Telekom Romania.
Prevenție cu aplicația Kaspersky Safe Kids Premium
Părinţii preocupaţi de traseele de plimbare ale copiilor, dar şi de conţinutul online accesat, pot instala pe telefoanele acestora aplicația Kaspersky Safe Kids Premium, disponibilă la Telekom Romania. În acest sens, compania pregăteşte noi oferte speciale în această toamnă.
Despre Telekom Romania
Telekom Romania este un brand dinamic, care oferă servicii de telecomunicaţii fixe şi mobile complete, inovatoare, personalizate pentru o comunitate vastă de clienți.
Soluțiile Telekom deschid o lume infinită de oportunități de a împărtăși cele mai frumoase și emoționante experiențe cu familia, prietenii, colegii și cu cei din jur. Misiunea Telekom este de a îmbogăți viețile oamenilor, oferindu-le acestora servicii integrate fixe și mobile, tehnologii de ultimă generație 4G, fibră optică, precum și Internet TV, care aduce utilizatorilor o nouă experiență de divertisment, cu acces la conținut exclusiv și de calitate, pe toate ecranele, și funcționalități interactive avansate. Telekom Romania este partenerul de încredere al companiilor, pentru care oferim soluții complete de comunicații și IT&C. Rețeaua noastră conectează oameni, mașini și conținut, pentru un viitor mai bun, mai sigur și mai simplu.
Telekom aparţine Deutsche Telekom, una dintre companiile lider global de telecomunicații integrate.
Despre Asociaţia Telefonul Copilului
Cu o experienţă de 17 ani în domeniul protecţiei drepturilor copilului şi ale familiei, Asociaţia Telefonul Copilului este singura organizaţie neguvernamentală, non-profit din România, care pune la dispoziţia copiilor şi părinţilor o linie telefonică de asistenţă la nivel national, disponibilă de luni până vineri, între orele 08.00-20.00. Apelul este oferit gratuit de Telekom Romania Communications și Telekom Romania Mobile Communications. Asociaţia Telefonul Copilului răspunde copiilor şi părinţilor și online, prin intermediul http://www.116111.ro/, totodată prin intermediul aplicației mobile Happygraff, accesibilă pe telefoane mobile cu sistem de operare Android. Pentru informaţii detaliate legate de Asociaţia Telefonul Copilului şi activitatea acesteia, vă rugăm să ne contactaţi la numărul de telefon: 0740 111 468, adresa de e-mail [email protected] sau să accesaţi website-ul organizaţiei noastre http://www.telefonulcopilului.ro/.