România a inaugurat, în prezența Ministrului Culturii, Raluca Turcan, și ai reprezentanților oficiali ai Ministerului Afacerilor Externe și Institutul Cultural Român, Pavilonul său aflat în Giardini della Biennale, principalul punct de interes din cadrul La Biennale di Venezia. Proiectul, care reprezintă România la cea de-a 60-a ediție a celui mai important eveniment dedicat artei contemporane din lume, aparține artistului Șerban Savu și este intitulat “Ce este munca”. UniCredit Bank susține de peste 10 ani artiștii români care expun la Veneția, continuând să contribuie la susținerea industriilor creative și culturii românești.

Intitulată What Work Is/Ce este munca, expoziția din Pavilionul României este o reflecție amplă a iconografiei muncii, inspirându-se din realismul istoric și arta de propagandă din fostul Bloc de Est.

“UniCredit Bank este partenerul tradițional al celor mai importante manifestări culturale care pun România pe o harta globală a valorii artistice. Astfel, de peste 10 ani, susținem prezența tării noastre în cadrul La Biennale di Venezia. Este, probabil, cea mai importantă scena de recunoaștere pentru artiștii momenutului, iar anul acesta avem bucuria să susținem proiectul realizat de artistul Ștefan Savu care atrage cu siguranță vizitatorii către pavilionul României prin cele 45 de picturi. Energia de la vernisajul de ieri ne confirmă că și la ediția de anul acesta România are motive întemeiate de mândrie.” a declarat Anca Ungureanu, Director de Identitate și Comunicare în cadrul UniCredit Bank România.

UniCredit Bank susține și anul acesta Pavilionul României La Biennale di Venezia

Astfel, polipticul realizat de Șerban Savu reprezintă o privire condensată asupra practicii artistului din ultimii cincisprezece ani. Protagoniștii dezorientați și figuranții stângaci din imagini par angrenați în ritualuri care seamănă în egală măsură cu munca și cu recreerea. Pe banca din fața polipticului oamenii se pot așeza pentru a admira și interacționa cu opera lui Savu. Mergând de la blocul comunist în care artistul a crescut până la o biserică în ruină și un sit arheologic, machetele din aceea zonă sunt decorate cu mozaicuri care se îndepărtează de temele uzual ilustrate în contexte religioase sau în cosmogoniile muncii din arta socialistă. În loc să înfățișeze mari realizări industriale sau apoteoze mistice, mozaicurile vorbesc despre eșec, ambiguitate și perplexitate. Picturile și mozaicurile compun un spațiu în care vizitatorii sunt confruntați cu o chestionare a muncii prin intermediul definițiilor sale negative: ce nu este munca, ce nu arată a muncă și ce nu înseamnă munca.

În completarea mesajului expoziției din Giardini della Bienale, în Noua Galerie a Institutului Român de Cultură și Cercetare Umanistică de la Veneția se va realiza, pe tot parcursul Bienalei, un mozaic de mari dimensiuni.

Expoziția din Pavilionul României din Giardini della Biennale şi realizarea proiectului din Noua Galerie a Institutului Român de Cultură şi Cercetare Umanistică se desfășoară în perioada 20 aprilie – 24 noiembrie 2024.

Citește și:

UniCredit Bank lansează, în exclusivitate onemarkets Fund, noi oportunități de investiții pentru piața românească

UniCredit este lider de piață și cel mai bun furnizor de servicii în finanțarea comerțului în România și în Europa Centrală și de Est

Gala Ziarul Pozitiv – Ediția I, 30 mai 2024, Palatul Camerei de Comerț și Industrie București